Privacybeleid

Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens

 

  1. Inleiding

Samsic Facility

Het hoofdkantoor is gevestigd op kon. Wilhelminaweg 481, 3737 BG Groenekan. Samsic Facility verwerkt Persoonsgegevens (zoals hieronder gedefinieerd) in het kader van haar bedrijfsactiviteiten, waaronder de persoonsgegevens van personen die op de websites van Samsic Facility surfen.

Het doel van dit Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens (hierna “Beleid” of “Beleid inzake persoonsgegevens”) is om alle betrokken natuurlijke personen (“u, uw/uw”) te informeren over de manier waarop Samsic Facility uw persoonsgegevens verzamelt en gebruikt, en over de middelen die u ter beschikking staan om dit gebruik te controleren. Dit beleid definieert ook de verbintenissen van Samsic Facility om te voldoen aan de principes van de Europese Verordening nr. 2016/679, bekend als de “Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van persoonlijke aard”.

Dit beleid is niet van toepassing op websites van derden waarnaar op de websites van Samsic Facility kan worden verwezen.

 

  1. Toepassingsgebied

Dit beleid beschrijft de principes en richtlijnen voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Dit omvat persoonsgegevens die worden verzameld op de website van Samsic Facility. Het informeert u ook over hoe wij uw persoonsgegevens verwerken, verzamelen, opslaan, gebruiken en behandelen en hoe wij deze kunnen doorgeven aan derden. Het beschermen van uw gegevens is belangrijk voor ons en we doen er alles aan om uw recht op privacy te beschermen.

Samsic Facility verzamelt persoonsgegevens online (o.a. per e-mail), op papier of mondeling (tijdens een interview of telefonisch). Dit beleid is van toepassing, ongeacht de manier waarop de gegevens worden verzameld of verwerkt.

Het begrip persoonsgegevens (“Persoonsgegevens”) verwijst naar alle informatie met betrekking tot een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Een persoon is “identificeerbaar” als hij direct of indirect kan worden geïdentificeerd, met name door middel van een identificatienummer of aan de hand van een of meer factoren die specifiek zijn voor die persoon.

De persoonsgegevens die u met ons wilt delen, ongeacht de manier waarop deze gegevens worden verzameld (online, op papier, mondeling tijdens een interview of telefonisch), zijn onderworpen aan de bepalingen van dit Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens en de toepasselijke

Algemene Gebruiksvoorwaarden.

Dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens is van toepassing op mensen die onze website bezoeken, sollicitanten, vaste en tijdelijke werknemers, klanten, leveranciers en andere mensen met wie we contact kunnen opnemen om meer te weten te komen over onze sollicitanten.

Wij zijn verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en zorgen ervoor dat deze gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de geldende wetgeving. Daarbij houden we ons aan de Franse en Europese wetgeving inzake gegevensbescherming.

Dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens is van toepassing op burgers en wettelijk permanente ingezetenen van de Europese Economische Ruimte.

Wij raden u aan deze aandachtig te lezen. Onze gegevensverwerking voldoet aan de vereisten van de vertrouwelijkheidswetgeving. Dit betekent onder andere dat:

  • we vermelden duidelijk voor welke doeleinden we persoonsgegevens verwerken – dit doen we via dit Beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens
  • We streven ernaar om het verzamelen van onze persoonsgegevens te beperken tot wat nodig is voor legitieme doeleinden
  • In gevallen waarin uw toestemming vereist is, vragen wij uw uitdrukkelijke toestemming voordat wij uw persoonsgegevens verwerken
  • Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen en vragen dit ook van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken
  • Wij respecteren uw recht om te verzoeken dat wij uw persoonsgegevens aan u verstrekken voor inzage, correctie of verwijdering

Neem contact met ons op als u vragen heeft of wilt weten welke persoonsgegevens wij precies van u opslaan

 

3. Welke gegevens kunnen worden verzameld?

De Franse wet en de Europese Unie garanderen iedereen het recht op privacy en bescherming tegen misbruik van zijn persoonsgegevens. De beheerders van deze website nemen de bescherming van uw persoonsgegevens zeer serieus. Wij behandelen uw persoonsgegevens op een vertrouwelijke manier, in overeenstemming met de wettelijke vereisten inzake gegevensbescherming en dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens.

 

Door deze website te gebruiken, gaat u ermee akkoord dat gegevens worden verzameld, verwerkt en gebruikt zoals hieronder beschreven. Deze website kan zonder registratie worden bezocht. Gegevens zoals de geraadpleegde webpagina’s of bestandsnamen, de datum en het tijdstip worden voor statistische doeleinden op de server opgeslagen zonder dat deze gegevens rechtstreeks aan u worden gekoppeld. De persoonsgegevens, in het bijzonder namen, adressen of e-mailadressen, die op onze websitepagina’s worden verzameld, worden altijd op vrijwillige basis gedaan, voor zover mogelijk. Deze gegevens worden niet zonder uw uitdrukkelijke toestemming aan derden doorgegeven.

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die betrekking hebben op een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Een betrokkene is een persoon van wie persoonsgegevens zijn verwerkt. Verwerking omvat elke behandeling van persoonsgegevens, ongeacht de gebruikte methoden en procedures, de opslag, openbaarmaking, verwerving, verwijdering, bewaring, wijziging, vernietiging en gebruik van persoonsgegevens.

Wij behandelen persoonsgegevens in overeenstemming met de Franse en Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. Bovendien verwerken wij, indien de AVG van toepassing is, persoonsgegevens in overeenstemming met de volgende rechtsgrondslagen in combinatie met artikel 6, lid 1:

  1. a) Verwerking van persoonsgegevens met toestemming van de betrokkene.
  2. b) Verwerking van persoonsgegevens voor de uitvoering van een overeenkomst met de betrokkene en voor de uitvoering van de overeenkomstige precontractuele maatregelen.
  3. c) Verwerking van persoonsgegevens om te voldoen aan een wettelijke verplichting waaraan wij onderworpen zijn, op grond van de toepasselijke EU-wetgeving of op grond van de toepasselijke wetgeving van een land waar de AVG geheel of gedeeltelijk van toepassing is.
  4. d) Verwerking van persoonsgegevens ter bescherming van de privacy van de betrokkene of een andere natuurlijke persoon.
  5. f) Verwerking van persoonsgegevens ter behartiging van onze gerechtvaardigde belangen of die van derden, voor zover de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene niet prevaleren. Gerechtvaardigde belangen zijn onder meer onze commerciële belangen bij het beschikbaar stellen van onze website en beveiligde informatie, het afdwingen van onze eigen wettelijke rechten en het naleven van de Franse wetgeving.

Wij verwerken persoonsgegevens zo lang als nodig is voor het betreffende doel. In het geval van langere bewaarplichten, als gevolg van wettelijke en andere verplichtingen waaraan wij moeten voldoen, zullen wij de gegevensverwerking dienovereenkomstig beperken.

Werkgevers en potentiële werkgevers zijn ook verantwoordelijk voor de bescherming van deze gegevens.

In het kader van de terbeschikkingstelling van personeel worden gegevens alleen verwerkt in de mate en zolang dat nodig is voor de plaatsing. Ook kunnen gegevens beschikbaar worden gesteld aan potentiële werkgevers, zodat zij kunnen controleren of u geschikt bent voor de vacature.

Bij de aanwerving van werknemers worden gegevens verwerkt zolang dat nodig is voor de arbeidsrelatie en/of aanwerving. Gegevens kunnen ook worden gedeeld met een potentiële werkgever.

 

BEZOEKERS VAN DE WEBSITE

3.1 Doel van de gegevensverzameling

Voor het verzamelen van gegevens gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:

  • naam, voornaam
  • telefoonnummer
  • e-mailadres

Wij gebruiken de persoonsgegevens, zoals hierboven opgesomd, om de volgende redenen:

  • marketing- of communicatieacties
  • De communicatiemiddelen en het beheer van informatiesystemen van Samsic Facility (bijv. het diagnosticeren van technische problemen, het analyseren van het verkeer op onze website, het bepalen van de taal die moet worden gebruikt)
  • om het publiek van de website te meten en de gebruikerservaring te optimaliseren (analyseren hoe onze pagina’s worden bezocht, trendanalyse, statistieken, observatie en meten hoe onze bezoekers omgaan met onze website) en de kwaliteit van de inhoud die aan u wordt aangeboden (bijv. een vacature)

 

3.2 Rechtsgrond voor het verzamelen van gegevens

De verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op:

  1. Uw toestemming
  2. en/of de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Samsic Facility, te weten:
  • zorgen voor veilige informatiesystemen
  • het samenstellen van statistieken en modellen om de organisatie en dienstverlening van Samsic Facility te verbeteren
  • Samsic Facility te beheren, te beheren en te verdedigen tegen claims of juridische acties

 

3.3 Gegevensopslag

Over het algemeen worden uw persoonsgegevens bewaard voor een beperkte periode die niet langer is dan nodig is voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld. De bewaartermijnen voor persoonsgegevens variëren afhankelijk van de aard van de gegevens en de reden voor de verwerking, wettelijke of reglementaire vereisten of de verjaringstermijnen voor acties of claims.

SOLLICITANTEN, VASTE EN TIJDELIJKE FUNCTIONARISSEN

Voor de toepassing van dit beleid wordt elke persoon die een beroep doet op de diensten van Samsic Facility met het oog op het aangaan van een arbeidsovereenkomst als tijdelijke of vaste werknemer met een van de entiteiten van Samsic Facility, of met het doel om een arbeidsovereenkomst aan te gaan met een extern klantbedrijf als onderdeel van een arbeidsbemiddelingsdienst, beschouwd als een sollicitant. In het kader van sollicitatieprocedures verwerkt Samsic Facility de persoonsgegevens van sollicitanten zoals hieronder beschreven (A.).

 

3.4 Doel van de gegevensverzameling

Voor het verzamelen van gegevens gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:

  • e-mailadres
  • achternaam
  • voornaam
  • telefoonnummer
  • Adres (plaats, postcode, land, regio)
  • Bedrijfsnaam

 

Wij gebruiken de volgende persoonsgegevens om de volgende redenen:

  • om Samsic Facility in staat te stellen te voldoen aan haar wettelijke, contractuele en reglementaire verplichtingen
  • om onze klant- en partnerrelaties te beheren: voor tijdelijke werknemers, om het bedrijf van de klant te voorzien van de informatie die nodig is voor delegatie en, als er sprake is van plaatsing, om de bedrijven van de klant te voorzien van de informatie die nodig is om een arbeidsovereenkomst tot stand te brengen
  • om de belangen van Samsic Facility te verdedigen in geval van administratieve of contentieuze acties of claims
  • het uitvoeren van tevredenheidsenquêtes en peilingen
  • om het nieuws van Samsic Facility te publiceren en met u te communiceren

 

3.5 Rechtsgrond voor het verzamelen van gegevens

De verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op:

  • de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Samsic Facility voor de hiervoor genoemde doeleinden
  • het uitvoeren van precontractuele maatregelen die op uw verzoek zijn genomen
  • de uitvoering van de wettelijke en reglementaire verplichtingen van Samsic Facility
  • uw toestemming wanneer dit vereist is door de regelgeving

 

3.6 Gegevensopslag

Wij bewaren gegevens gedurende 24 (vierentwintig) maanden na het einde van een servicecontract.

Persoonsgegevens worden alleen verzameld als dat relevant is om vast te stellen of u geschikt bent voor een baan. Hoe meer informatie we over u hebben, hoe gemakkelijker het zal zijn om een potentiële werkgever of bedrijf voor u te vinden.

 

 

KLANTEN EN POTENTIËLE KLANTEN

2.1 Doel van de gegevensverzameling

Voor het verzamelen van gegevens gebruiken wij de volgende persoonsgegevens:

  • naam, voornaam
  • telefoonnummer
  • Zakelijk e-mailadres
  • Functietitel
  • Discussies en verkoopinitiatieven met klanten en prospects
  • antwoorden op tevredenheidsenquêtes en peilingen uitgevoerd door Samsic Facility

Wij gebruiken de volgende persoonsgegevens om de volgende redenen:

  • Uitbreiden van ons klantenbestand en bewaken van klantrelaties
  • afhandelen van plaatsings- en detacheringsverzoeken van werknemers en uitvoeren van het overeengekomen servicecontract
  • opstellen van dienstverleningscontracten en monitoren van plaatsingen
  • Samsic Facility in staat te stellen haar wettelijke en reglementaire vereisten na te leven
  • gedematerialiseerde diensten, gegevensuitwisseling en -opslag aan te bieden en waar nodig te beheren
  • facturatie en opvolging
  • Interne audits en controles
  • de belangen van Samsic Facility te verdedigen in geval van juridische of contentieuze acties of claims
  • Uitvoeren van tevredenheidsenquêtes en peilingen
  • het nieuws van Samsic Facility te publiceren, met u te communiceren en u te betrekken bij evenementen of promotionele activiteiten

 

2.2 Rechtsgrond voor het verzamelen van gegevens

De verwerking van uw persoonsgegevens is gebaseerd op:

  • de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Samsic Facility voor de hiervoor genoemde doeleinden
  • het uitvoeren van precontractuele maatregelen die op uw verzoek zijn genomen
  • de uitvoering van de wettelijke en reglementaire verplichtingen van Samsic Facility
  • uw toestemming wanneer dit vereist is door de regelgeving

 

2.3 Gegevensopslag

Wij bewaren gegevens gedurende 24 (vierentwintig) maanden na het einde van een servicecontract.

Persoonsgegevens worden alleen verzameld als dat relevant is om vast te stellen of u geschikt bent voor een baan. Hoe meer informatie we over u hebben, hoe gemakkelijker het zal zijn om een potentiële werkgever of bedrijf voor u te vinden.

 

4. Wie houdt toezicht op het verzamelen van uw persoonsgegevens?

De partij die verantwoordelijk is voor het verzamelen van gegevens in de zin van de Franse wet en de AVG, evenals andere bepalingen van de wetgeving inzake gegevensbescherming, is:

SAMSIC-facility

 

5. Delen wij uw gegevens met derden?

Wij geven uw persoonsgegevens alleen door aan derden als u ons daarvoor toestemming hebt gegeven, of als de gegevens worden gebruikt om u te plaatsen of in dienst te nemen (bijv. aan potentiële werkgevers, opdrachtbedrijven) of als er een wettelijke verplichting is om dit te doen.

 

Betrokken derden:

Verzenden van e-mails: de diensten voor het verzenden van e-mails naar de Gebruiker worden geleverd door Tipimail, door SAS Sarbacane Software, gevestigd te 3 Avenue Antoine Pinay, Parc des 4 vents in Hem (59510), Frankrijk – RCS Lille Métropole 509 568 598.

6. Hoe verzamelen wij uw persoonsgegevens?

Persoonsgegevens kunnen als volgt aan ons worden verstrekt:

  • door u: u bezorgt ons zelf de gegevens (per e-mail, registratie, formulier, telefoontje, etc.)
  • via andere bronnen: zoekmachines voor vacatures, arbeidsnetwerken, sociale netwerken, referentie-informatie, enz.
  • via onze website: wanneer u onze website gebruikt, kunnen wij automatisch informatie verzamelen, zelfs als u geen gebruik maakt van onze diensten (IP-adres, frequentie van uw bezoeken, datum, tijd, enz.)
  • via cookies, afhankelijk van uw browserinstellingen: wij tonen u advertenties waarvan wij denken dat ze u kunnen interesseren

Onze website maakt gebruik van cookies. Voor meer informatie over cookies kunt u contact opnemen met onze DPO (Data Protection Officer) op het volgende e-mailadres: dpo@samsic.com. Wij hebben een verwerkersovereenkomst gesloten met Google. Google kan de gegevens niet gebruiken voor andere Google-diensten. We blokkeren de opname van volledige IP-adressen.

 

7. Hoe beschermen wij uw persoonsgegevens?

Wij nemen passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen manipulatie, vernietiging en ongeoorloofde toegang door derden.

Samen met onze hostingproviders doen we ons uiterste best om databases te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, verlies, misbruik of vervalsing.

Wij willen uw aandacht vestigen op het feit dat de online gegevensoverdracht (bijv. communicatie per e-mail) onderhevig kan zijn aan inbreuken op de beveiliging. Het is niet mogelijk om gegevens volledig te beschermen tegen toegang door derden.

 

8. Hoe lang worden uw gegevens bewaard?

De persoonsgegevens van de betrokkene worden gewist of geblokkeerd zodra het doel van de opslag niet meer van toepassing is. Opslag kan ook plaatsvinden als dit door de Europese of nationale wetgever is voorzien in de wet- of regelgeving waaraan de verantwoordelijke persoon is onderworpen.

Gegevens worden ook gewist als een door de bovengenoemde normen voorgeschreven bewaartermijn verstrijkt, tenzij verdere gegevensopslag noodzakelijk is om een contract te beëindigen.

 

9. Het recht op toegang tot uw gegevens

U kunt te allen tijde informatie opvragen om te weten of uw persoonsgegevens door ons worden verwerkt. In overeenstemming met de wet en om u te identificeren, moet een verzoek om informatie schriftelijk worden ingediend en worden gericht aan de verwerkingsverantwoordelijke (of aan de functionaris voor gegevensbescherming, indien deze moet worden aangesteld).

Het recht op inzage omvat informatie over:

  • de categorieën van persoonsgegevens
  • de doeleinden waarvoor persoonsgegevens worden verwerkt
  • de ontvangers aan wie de u betreffende gegevens zijn/zullen worden verstrekt
  • hoe lang we van plan zijn uw gegevens te bewaren of de criteria om te bepalen hoe lang we van plan zijn deze te bewaren
  • het bestaan van het recht op rectificatie of verwijdering van uw persoonsgegevens
  • het bestaan van het recht op beperking van de verwerking door de verwerkingsverantwoordelijke
  • het bestaan van het recht om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking
  • het bestaan van het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit
  • de herkomst van de gegevens indien de persoonsgegevens niet bij de betrokkene worden verzameld
  • het bestaan van geautomatiseerde besluitvorming – met inbegrip van profilering – in overeenstemming met artikel 22 al 1 en 4 van de AVG en informatie over de onderliggende logica en de omvang en verwachte effecten van een dergelijke verwerking op de betrokkene

U kunt ook te allen tijde schriftelijk verzoeken om uw gegevens te verwerken, te corrigeren of te verwijderen. Houd er rekening mee dat voor bepaalde gegevens wettelijke bewaartermijnen gelden, die we moeten respecteren.

 

10. Kan ik vragen om mijn gegevens te verwijderen?

Uw gegevens moeten onmiddellijk door de verwerkingsverantwoordelijke worden gewist als aan een van de volgende voorwaarden is voldaan:

  • de persoonsgegevens zijn niet langer nodig voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld
  • door uw toestemming in te trekken waarop de verwerking was gebaseerd in overeenstemming met artikel 6, lid 1, letter a . of artikel 9, lid 2 van de AVG en er geen andere rechtsgrond bestaat voor de verwerking van de gegevens
  • uw gegevens vanaf het begin onrechtmatig zijn verwerkt
  • Het wissen van uw persoonsgegevens is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting op grond van het federale of communautaire recht waaraan de verwerkingsverantwoordelijke is onderworpen

Zodra u uw recht op rectificatie, verwijdering of beperking van de gegevensverwerking hebt uitgeoefend, is de verwerkingsverantwoordelijke verplicht om alle ontvangers van de meegedeelde persoonsgegevens op de hoogte te stellen van de rectificatie of verwijdering van de gegevens of de beperking van de gegevensverwerking. Een uitzondering op deze procedure bestaat alleen als dit onmogelijk blijkt of een onevenredige inspanning vergt.

11. Kan ik mijn persoonsgegevens overdragen?

U heeft het recht om uw gegevens te ontvangen in een gangbaar elektronisch formaat. U heeft het recht om deze gegevens te laten overdragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke, op voorwaarde dat:

  • de verwerking is gebaseerd op toestemming in overeenstemming met artikel 6, lid 1, 1 lit. van de AVG of artikel 9, lid 2, van de AVG of op een overeenkomst overeenkomstig artikel

6, lid 1, 1 sub b an de AVG en,

  • de verwerking wordt uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde procedés

 

12. Heb ik het herroepingsrecht?

Als u gebruik maakt van uw recht van bezwaar, zal de verwerkingsverantwoordelijke uw persoonsgegevens niet langer verwerken, tenzij hij dwingende gerechtvaardigde gronden voor gegevensverwerking kan aantonen die zwaarder wegen dan uw belangen, rechten en vrijheden, of als de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de vaststelling, uitoefening of onderbouwing van een rechtsvordering.

Als wij uw gegevens zonder uw toestemming verwerken, heeft u het recht om deze te allen tijde schriftelijk in te trekken.

U hebt ook het recht om uw toestemming op grond van de wet op de gegevensbescherming te allen tijde in te trekken. De rechtmatigheid van de gegevens die op basis van toestemming tot aan de intrekking worden verwerkt, wordt door de intrekking niet aangetast.

 

13. Heb ik het recht om in beroep te gaan?

Ongeacht enig ander administratief of gerechtelijk beroep, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Klachtenautoriteit als u van mening bent dat de verwerking van uw persoonsgegevens in strijd is met de AVG.

 

14. Verbod op geautomatiseerde beslissingen

Op basis van artikel 22 van de AVG hebt u het recht om niet te worden onderworpen aan een uitsluitend op geautomatiseerde verwerking, met inbegrip van profilering, gebaseerd besluit waaraan voor u rechtsgevolgen zijn verbonden of dat u op vergelijkbare wijze in aanmerkelijke mate treft. Dit recht is niet van toepassing op besluiten die:

  • noodzakelijk zijn voor het einde of de uitvoering van de overeenkomst tussen u als betrokkene en de verwerkingsverantwoordelijke
  • is toegestaan op basis van de wettelijke bepalingen van Frankrijk of de Europese Unie of de lidstaten waaraan de verwerkingsverantwoordelijke is onderworpen en deze wettelijke bepalingen bevatten passende maatregelen ter bescherming van de rechten en vrijheden en legitieme belangen van de betrokkene
  • of wordt uitgevoerd met de uitdrukkelijke toestemming van de betrokkene

 

15. Updates van dit beleid inzake de bescherming van persoonsgegevens

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. U wordt geadviseerd deze privacyverklaring regelmatig te raadplegen om van dergelijke wijzigingen op de hoogte te zijn. Ook houden we je waar mogelijk actief op de hoogte.

 

16. Heeft u vragen over gegevensbescherming?

Als u algemene vragen heeft over ons privacy beleid of uw persoonsgegevens, neem dan contact met ons op:  Samsic Facility , Kon. Wilhelminaweg 481, 3737 BG Groenekan. 0346 213 001